Pages Menu
Categories Menu
Dieta na pamięć

Dieta na pamięć

Przy dbaniu o pamięć poza odpowiednimi ćwiczeniami fizycznymi i umysłowymi ważnym elementem jest odpowiednia dieta. Należy pić dużo wody gdyż oczyszcza nas ona z wszelkich toksyn. Odpowiednie nawodnienie naszego organizmu daje nam dodatkową energię do działania. A nawet tylko lekkie odwodnienie powoduje, że stajemy się ospali i bez energii. Dlatego woda zwłaszcza ta niegazowana powinna na stale pojawić się na naszym stole. Innym napojem poprawiającym koncentrację jest kawa. Wspomaga ona pamięć i sprawność intelektualną. Jednak jej negatywną cechą jest krótkotrwały charakter i ospałość po pewnym czasie. Dlatego warto zdecydować się na zieloną herbatę, która dodaje energii i poprawia koncentrację.

 

Nasza dieta musi być bogata w mięso. Naukowcy stwierdzili, że tylko osoby, które spożywały pokarmy mięsne osiągają lepsze wyniki niż te które tego nie zrobiły. Wynika to z kreatyny, która stymuluje nie tylko muskulaturę ale także naszą pamięć. Innym elementem, który znacząco wpływa na naszą pamięć są wyciągi z szałwi. Szałwia wpływa korzystnie na nasze połączenia nerwowe usprawniając transport informacji pomiędzy neuronami. Podkreśla się, że na pamięć szczególne przydatne są witaminy z grupy B. Jeżeli nie spożywamy je w naszych pokarmach warto zakupić odpowiednie suplementy diety, które uzupełnią nasze braki.

 

Duży wpływ na proces pamięciowe ma żelazo, gdyż uczestniczy w transporcie tlenu do mózgu. Warto zaopatrzyć się we wspomniane wcześniej czerwone mięso, orzechy czy też zielone warzywa.

 

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *